Senere denne måneden lanseres den første utvidelsen til storspillet Titanfall, og selv om utvikler Respawn har lovet nye moduser "så fort det lar seg gjøre" er det kun snakk om en kartpakke i første omgang.
Når det er sagt har de anstrengt seg for å lage kart som tilbyr noe nytt for spillerne. De har allerede vist frem War Games-kartet, som er basert på tutorial-temaet og blir det mest wallrunning-vennlige kartet så langt, og nå har de også løftet sløret for Runoff-kartet. Dette beskriver designer Geoff Smith på følgende vis:
- Runoff was an experiment to try and make a small map but still allow Titans enough pathing options so that they don't feel constrained or limited. The core concept of the level is multiple layers of paths: concrete canals filled with water and trash below, and upper levels that are cleaner and more industrial. I thought the canals would be cool for Titans to fight in, with Pilots able to jump across them. I also set out to make more choke points in the level, something that is pretty hard to do in our game, at least for Pilots with their enhanced mobility, skriver Smith på Titanfall-nettsidene.
Noen eksakt lanseringsdato har fremdeles ikke Respawn å dele med oss, men pakken skal altså slippes før kalenderen bikker over i juni måned.
<bild></bild>