Konsollspillere som gleder seg til Watch Dogs er nødt til å venne seg til tanken om at spillet ikke vil ha oppløsningen 1080p. Ubisoft kan nemlig i sin blogg fortelle at spillet har 900p på Playstation 4 og 792 på Xbox One. Tidligere i uken så vi også spillet bli markedsført med 60 bilder i sekundet og oppløsningen 1080p på Playstation 4, men dette var kun løgn, spekulasjon eller uvitenhet fra Sonys side. Begge formatene er nemlig nødt til å nøye seg med halvparten. Kreativ leder Jonathan Morin mener imidlertid at det ikke er oppløsningen som gjør Watch Dogs til et spill som er den nye konsollgenerasjonen verdig:
"Resolution is a number, just like framerate is a number. All those numbers are valid aspects of making games. But you make choices about the experience you want to deliver. In our case, dynamism is everything. Exploration and expression are everything. You want to have a steady framerate, but you want to have dynamism at the core of the experience."
"The same goes with resolution. People tend to look at corridor shooters, for example, where there's a corridor and all the effects are on and it's unbelievable, and they forget that if you apply those same global effects to an open city with people around and potential car crashes and guys in multiplayer showing up without warning, the same effect is applied to a lot of dynamic elements that are happening in every frame. So it becomes magnified in cost."
Det viser seg altså at spillutviklerne er nødt til å forholde seg til konsollenes maskinkraft uavhengig av hva markedsavdelingen hos Playstation måtte mene. Vil du spille Watch Dogs i full oppløsning og med høyest mulige bildeoppdatering er du altså nødt til å gå for PC-utgaven.