Lover mye større frihet i Zelda til Wii U

Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2014-06-16

Da Nintendo annonserte det nye Zelda spillet til Wii U, foreløpig kaller vi det The Legend of Zelda Wii U, kom det frem at spillet vil la deg utforske omgivelsene og gå hvor hen du vil på samme måte som i eksempelvis Skyrim. Nå viser det seg imidlertid at denne friheten strekkes seg lenger enn bare geografien, da også spillstrukturen skal åpnes opp.

Det kommer frem av et intervju med produsent Eiji Aonuma:

- The impact of the player character on the environment that has been, and really, having the player experience the impact, is something that is consistent through all versions of the Zelda games, but I want to continue to have players experience that and even build upon that experience. In traditional Zelda games there is kind of an order in which you do things. You can't do 3 until you do 1 and 2 for example. But with the new Zelda game, I really want to open the opportunities up for the players to really make an impact on their environment and to give them a little more freedom to choose their path the story takes, kommenterer Aonuma.

Nå ble vi faktisk enda mer spente på det nye eventyret, som etter planen skal lanseres i løpet av neste år.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake