Derfor erstattet Rainbow Six: Siege Patriots

Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2014-06-17

Det nye Rainbow Six: Siege overrasket de fleste på slutten av Ubisoft E3-konferanse i år, men når sant skal sies var det ikke så overraskende at de viste et spill i nettopp Rainbow Six-serien. Allerede på E3 to år tidligere presenterte de nemlig et spill ved navn Rainbow Six: Patriots (som kretset rundt moralske valg for spesialsoldater) som siden ble skrinnlagt.

Mer bestemt besluttet utviklerne at alt de hadde gjort skulle skrotes, og at de skulle starte på nytt fra grunnen av. Et sted på veien betød dette tydeligvis også at navnet skulle endres fra Patriots til Siege, og årsaken var at lanseringen av den nye konsollgenerasjonen dyttet utviklingen i en annen retning enn tidligere.

Ubisoft bestemte seg nemlig tidlig for å lage et spill der ødeleggelser stod sentralt, ødeleggelser som ikke hadde vært mulig å realisere før de nye konsollene ble lansert:

- Next-gen consoles were just around the corner, and we were like, "OK, we want to also have a next-gen experience. What can we do for that?" We were trying stuff out with destruction technology, and we realized destruction really changes the game. We tried to see how it could fit with old-gen, but it just didn't work out. So for us it was just a better solution to clean the slate, reset, and make what's best for the players, kommenterer Technical Artist Oliver Couture til Rock Papaer Shotgun.

Dette er også grunnen til at spillet kun skal slippes til PC, Playstation 4 og Xbox One.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake