I Assassin's Creed-serien så langt har det alltid vært veldig tydelig hva som skal gjøres på hvert oppdrag og hva som fører til at oppdraget mislykkes. Det vil ikke være tilfelle mesteparten av tiden i det nye Assassin's Creed: Unity. I det nye spillet har nemlig Ubisoft satset på en dynamisk struktur det ting endrer seg i oppdragene basert på hva du foretar deg underveis:
- To explain AMM (Adaptive Mission Mechanic red.anm.) [...] let's say you're tailing a Templar target; if you get spotted, the mission might be over. That's no longer the case.[...] you can tail him if you like - and if you get spotted, the tail could turn into a chase. If you lose him altogether, your goal switches to locating your target. If a riot happens to break out and your target is killed, then you can loot his body to, say, find a letter that tells you where he's going, skriver Sr. Communications Manager Gary Steinman på Ubisoft-bloggen.
Gode nyheter for deg som hater "Game over", "Mission Failed" og den slags krasse tilbakemeldinger i spillene dine. Assassin's Creed: Unity skal lanseres den 28. oktober, til PC, Playstation4 og Xbox One.