- Indieutviklere bør rendyrke ideene sine

Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2014-06-26

Det er ikke en banebrytende tanke, men for hva det er verdt har Imangi Studios, altså skaperne av Temple Run-spillene til mobilen, delt hemmelighet til deres suksess. Som flere før dem påpeker de at indieutvikler i minst mulig grad burde etterstrebe å kopiere spillene fra mer etablerte utviklerhus og heller fokusere helhjertet på ideene sine.

Det var dette de gjorde med Temple Rund-spillene, de holdt det enkelt, og de oppfordrer andre indieutviklere til å gjøre det samme:

- I think the advantage that small indie teams have is we can afford to be much more creative and explore new mechanics. We can explore innovative game ideas and niche ideas and things that perhaps aren't as mainstream. I think we can afford to take more risks with the projects we work on, because the scale of success necessary to run an indie operation is different to what King or Zynga consider to be successes. As an indie, you have to play to your strengths. You can afford to be innovative and nimble, to try new things. I think you absolutely have to do that as an indie developer, kommenterer medgrunnlegger Keith Shepherd (hvis vi ikke hukser feil startet han selskapet med kona si) i et intervju med Polygon.

Anledningen for intervjuet er at Temple Run-spillene har passert én milliard nedlastinger seg imellom, så det er åpenbart at dette er et tips verdt å følge hvis man sitter på en knakende god idé.

Temple Run - enkelt og avhengighetsskapende.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake