Driveclub har 30 fps fordi det er nok

Tekst: Tor Erik Dahl
Publisert 2014-06-30

Snakket om bildeoppdatering og oppløsning har overgått alt når det kommer til Playstation 4-eksklusive Driveclub. Mange har vært irriterte, andre har sagt at de skal boikotte spillet, mens vi som har testet Driveclub forstår hvorfor utvikleren har valgt å låse bildeoppdateringen til 30 fps. Grunnen er ganske enkelt grafikken i tillegg til den sjeldne wow-faktoren som Driveclub besitter. På E3 ble det veldig tydelig hvilket av Forza Horizon 2 og Driveclub som er det peneste, og det er Sonys tittel som stikker av med seieren. Nå har spillregissør Paul Rustchynsky uttalt seg om nettopp bildeoppdateringen nok en gang til til bransjebladet Edge:

"It's a balance, because you can only do so much on any platform. PS4 has been fantastic to work with and we've done a good job of pushing it. It's always a tradeoff, ultimately, and I think we've made the right choices to make the best driving game we could have made. I suspect a lot of people think we may have compromised the gameplay experience by choosing 30 fps, but we've spent a huge amount of time minimising the latency between the pad and what happens inside the game so you never feel disconnected."

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake