EA: - Dungeon Keeper var FOR nyskapende!

Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2014-07-10

EAs nyversjon av det klassiske Dungeon Keeper til mobilen, fikk veldig mye kritikk for den kyniske måten mikrotransaksjoner ble brukt innad i spillet.

Som en årsak av dette ble ikke spillet noen suksess for EA, men fremfor å innrømme at de ble for grådige har Frank Gibeau, som er sjef for selskapets mobilsavdeling, en annen forklaring. Dungeon Keeper var for nyskapende, hevder han:

- Brands ultimately have a certain amount of permission that you can make changes to, and I think we might have innovated too much or tried some different things that people just weren't ready for. Or, frankly, were not in tune with what the brand would have allowed us to do. We like the idea that you can bring back a brand at EA and express it in a new way. We've had some successes on that front, but in the case of Dungeon Keeper, that just didn't connect with an audience for a variety of reasons, kommenterer Gibeau til Games Industry.

Er du sikker på at grunnen ikke er egentlig maset om penger for å kunne fortsette spillingen, Frank?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake