Takket være godt håndverk og høy interesse blant publikum (forhåndsbestillinger dyttet faktisk budsjettet i pluss allerede før lanseringen) havnet Payday 2 i det man kan kalle AAA-delen av spillbransjen. Dette er naturligvis utviklerne, som er tilknyttet enten Starbreeze Studios eller Overkill Software, glade for, men det kan virke som deler av teamet drømmer om noe mer intimt.
Det gjør i hvert fall produsent David Goldfarb, som faktisk har valgt å forlate Starbreeze Studios/Overkill Software for å starte sitt eget indie-studio:
- I have decided to move on. It's all on good terms and I think they're well positioned to succeed as the last Steam sale seems to indicate. They're doing just fine. It's just one of those things where I've been making games for a long time, kommenterer Goldfarb til Tack, Polygon.
Det skal nevnes at han også har jobbet med storspill som Mirror's Edge og Battlefield 3 før han gikk løs på Payday 2, og dette er nok en del av grunnen til ønsket om å bytte beite:
- I knew that at some point the thing that I always wanted was to make my own thing. It doesn't matter who I work with: the desire was never to make other people's games, no matter how good they are. I felt like I had done everything else. Payday 2 was a big success, the team did great. But for me I was like what am I doing here?, avslutter Goldfarb.
Vi ønsker han lykke til med det første selvstendige prosjektet hans.