- Det er ikke like lett å imponere med grafikk lenger

Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2014-10-05

Det tyske utviklerhuset Crytek har i en årrekke stått i spissen for studioene som virkelig har satset på banebrytende grafikk. Crysis-spillene og Ryse: Son of Rome er gode eksempler på dette, men i et nytt intervju med DSOGaming innrømmer Cryteks Nicolas Schulz nå at det begynner å bli veldig vanskelig å imponere verdens spillere med lamslående grafikk. Vi har rett og slett blitt vant til pene spill:

- As opposed to the times of the original Crysis, we as an industry have reached a quality level now where it is getting increasingly more difficult to really wow people, kommenterer Schulz.

Dette betyr imidlertid ikke at de har lagt grafikkhobbyen på hylla:

- That said, there's still enough areas to explore and we will definitely keep pushing the boundaries as much as possible, legger Schulz til.

Her i Gamereactor har vi ingenting imot banebrytende detaljert grafikk, men vi håper Crytek også øker fokuset på spillbarheten til titlene sine. Ryse: Son of Rome ble tross alt ikke noe morsommere å spille på grunn av den lekre grafikken.

Pent. Punktum.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake