Bedre flyt i Assassin's Creed: Unity til Xbox One

Tekst: Tor Erik Dahl
Publisert 2014-11-13

Det var mange som reagerte negativt da det ble klart at Assassin's Creed: Unity skulle få samme oppløsning og bildeoppdatering på Xbox One og Playstation 4. Nå har spillet vært ute i to dager i USA, og Digital Foundry har sammenlignet de to versjonene for å se om Ubisoft har holdt ord. Resultatet vil nok overraske mange, for Assassin's Creed: Unity flyter bedre på Xbox One til tross for at begge versjonene er i 900p. Det er spesielt i de krevende situasjonene at Playstation 4 dupper ned mot 20 bilder i sekundet, mens Xbox One holder seg rund 25.

Digital Foundry skriver at de ikke vet hvorfor det er slik, men de gjør et forsøk på å forklare i påvente av deres fulle analyse hvor også PC-versjonen er inkludert:

"We know that the Microsoft hardware has more CPU time available, and that animation and AI tend to stress processor hardware heavily. The sheer volume of objects on-screen means that the CPU is working overtime in order to prepare the draw-call data for the graphics hardware. There's also the possibility that the Microsoft compiler may be producing more efficient code than its Sony equivalent"

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake