Playstations USA-sjef forsvarer Driveclub

Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2014-11-25

Det er ikke til å komme utenom at racingspillet Driveclub ikke har hatt en storslagen lansering, da serverne til Sony overhode ikke var beredt på trafikken de ble møtt av da PS4-spillet omsider ble lansert etter nesten ett års ventetid. I tillegg har den gratis PS Plus-versjonen av spillet blitt utsatt på ubestemt tid, og problemene varte så lenge at utvikler Evolution Studios så seg nødt til å gi bort de første to DLC-pakkene gratis.

Likevel tar Sonys amerikanske Playstation-sjef Shawn Layden allverden av selvkritikk på den trøblete lanseringen:

- In the development cycle, we try to do all things. In the development cycle, we try to test against every possibility. But now, in a connected world, you can't effectively test in your house or in your beta group what it means to have 50,000, 100,000, 200,000 users hit your service, kommenterer Layden i et intervju.

Han utdyper at utviklerne ble oppriktig overrasket over alle problemene ikke hadde forutsett, og at studioet fortsatt jobber på spreng for å bedre tingens tilstand:

- I get reports from them every day on the progress that they're making, and it is going forward. It is going slowly, but, you know, they tried to do the best, newest, greatest thing ever to happen in the driving genre and they hit a hiccup. I prefer people to have the ambition to try that, though. It's no fun being safe all the time, avslutter Layden.

Burde Sony og Evolution Studios i det minste vært litt mer forberedt?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake