Ventetiden har vært lang på standalone-versjonen av Arma II-moden DayZ. Nå melder skaperen av moden, Dean "Rocket" Hall, at fullversjonen av spillet ikke vil være ferdig på enda et år, da han og Bohemia Interactiv har satt opp en arbeidsplan for spillet som strekker seg til første kvartal av 2016.
Spillet vil imidlertid være tilgjengelig gjennom Steam Early Access hele veien, med en prislapp som øker i takt med mengden innhold.
- Having completed our first year of Early Access development, we have reached an important project milestone. Looking forward into the opportunities and obstacles of the coming year, we would like to share our plans and goals for 2015. These plans change over time, and internally the team has reviewed our progress this year against where we want DayZ to be at 1.0, skriver Hall på Steam-forumet.
Planen for utviklingen videre er for øvrig som følger:
Q1 2015
• Basic vehicles
• Central economy (advanced loot distribution)
• New renderer
• New Zombie AI
• Basic stealth system (zombies, animals, ...)
• Diseases
Q2 2015
• Advanced vehicles (repair, modifications, ...)
• Advanced animals - life cycle, group behavior
• Player statistics
• New UI Stamina / fatigue
• Dynamic events
Q3 2015
• Traps
• Barricading
• Character life span + soft skills
• Animal predators + birds
• Aerial transport
• Console prototype
Q4 2015
• BETA version
• Animal companions (dog, horse)
• Steam community integration (Achievements, Steamworks modding, etc)
• Construction (building shelters / walls / ...)