Før den ankom håpet mange spillere at den nye konsollgenerasjonen skulle bringe med seg spilling med 60 bilder i sekundet på noe annet enn PC-plattformen, men i realiteten velger de fleste av verdens utviklere fremdeles å benytte den ekstra ytelsen fra maskinvaren til å forbedre spillene på andre områder.
Hvorvidt dette er positivt eller negativt kan diskuteres, men uansett hvor man står i saken vil actionspillet Dying Light holde seg til 30 fps til Playstation 4 og Xbox One. Det kommer frem av en uttalelse fra produsent Adrian Ciszewski på Facebook. Til gjengjeld vil oppløsningen være 1080p:
- In such a fast-paced game, a stable frame rate is paramount. When you're desperately trying to escape from a horde of pursuing Volatiles, even the smallest drop can lead to a mistimed jump and consequently your death. That's why we made the choice to lock the frame rate at a rock-solid 30fps on consoles, at the same time reducing the input lag to the minimum. The result is a perfectly smooth, gameplay-tailored performance. What's more important, thanks to the locked frame rate, we succeeded in delivering native 1080p graphics. We put enormous amount of work into creating a detailed, action-packed open world, and are very happy you'll be able to see it in beautiful high-definition graphics. After many experiments and tests, we've concluded the 1080p resolution at locked 30 frames per second is the optimal solution for Dying Light and all its gameplay features on consoles. Focusing more on an enjoyable experience and less on numbers, we believe we hit the sweet spot with Dying Light's performance on these platforms, skriver Ciszewski.
Dying Light slippes den 30. januar, til PC, Playstation 4 og Xbox One.