Ønsker mer åpne bosskamper i nye Zelda

Tekst: Tor Erik Dahl
Publisert 2015-01-06

De heftige bosskampene var noe av det vi likte best i actionspillet Hyrule Warriors, og vi var tydeligvis ikke de eneste som som syntes dette. Nå viser det seg at også Zelda-produsent Eiji Aonuma er enig, for i et intervju med Reno Gazette-Journal forteller han at de ønsker å få til noe av det samme i Legend of Zelda til Wii U:

"One aspect of Hyrule Warriors that really left a big impression on me was how the big bosses can actually move across the map while you're fighting them. For example, you can have a boss start by heading toward your stronghold and you'll attack and then follow them. That's something you don't usually see in a Zelda game because bosses are usually in enclosed spaces so that kind of gameplay feels fresh to me. It also works really well in an expansive world, which is what we're planning to do for the next Zelda game. It's going to be a really open world so that's the kind of gameplay we'd really like to incorporate."

Hva synes du? Er det riktig å åpne bosskampene, eller vil du fortsette å slåss på mindre områder?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake