Ubisoft: - Arbeidet med AC: Unity var smertefullt

Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2015-02-13

Det er langt fra noen hemmelighet at actionspillet Assassin's Creed: Unity slet med tekniske problemer selv lenge etter lanseringen i november i fjor, og under et investormøte nylig innrømmet Ubisoft-sjef Yves Guillemot at utviklingsprosessen knyttet til spillet var "smertefull".

Det skriver Gameinformer, som legger til at Guillemot skisserer en blåere himmel for serien heretter. Faktisk skal han ha hevdet at teamet lærte så mye av opplevelsen, samtidig som den nye spillmotoren nå er stabil, at merkevaren kommer til å "skinne i fremtiden".

Vi håper at dette betyr færre tekniske problemer med årets Assassins's Creed-spill (som ikke er annonsert ennå, men trolig bærer navnet Victory og utspiller seg i London på slutten av 1800-tallet), samtidig som vi føler oss forpliktet til å påpeke at det tekniske ikke var det eneste problemet med Unity. Før serien virkelig kan skinne må de nemlig modernisere spillmekanikkene og historieformidlingen, og gi oss noe genuint nytt.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake