Utviklerne i From Software har allerede de to veldig vanskelige spillene Demon's Souls og Dark Souls på CVen, og vi er selvfølgelig nysgjerrige på om det kommende Bloodborne vil følge samme sti. Når Sony-sjefen Shuhei Yoshida tenker tilbake til Hidetaka Miyazakis (spillregissør) presentasjon av spillet, så mener han at det ikke nødvendigvis handlet om å gjøre det så vanskelig:
"There were lots of ideas being thrown between the studios (SCE Japan and From Software), but when it came to me the pitch already had that dark kind of setting, moody and beautiful.
What Miyazaki-san talked about, he doesn't necessarily want to make the game harder or more difficult, the difficulty is not the point. He wants to make players feel that at any time they might die. He wanted to make the battle combat more active so that players go more aggressive, with the risk/reward dynamic"
Vi synes det høres bra ut at det har blitt lagt mer vekt på å skape aktive og spennende kamper enn kun å overgå vanskelighetsgraden i utviklernes tidligere spill.
Actionrollespillet Bloodborne slippes 25. mars til Playstation 4.
Takk, Worlds Factory.