Kudo Tsunoda er mest kjent som mannen bak Microsoft Kinect-sensor. Sensoren ble ingen formidabel suksess til Xbox 360, ei heller oppfølgeren Kinect 2 til Xbox One, men det betyr ikke at Microsoft har mistet troen på Tsunoda.
Han har nemlig nå fått det overordnede ansvaret for en rekke av Microsofts studioer, deriblant kjente utviklerhus som Rare (Perfect Dark, Banjo-Kazooie), og Lionhead Studios (Fable) samt flere mindre studioer som Press Play og Twisted Pixel. I tillegg skal ha være en slags koordinator for flere spill utviklet av andre Microsoft-studioer, deriblant Scalebound, Quantum Break og Crackdown.
Nyheten stammer fra den offisielle Xbox-kanalen på Youtube, der Tsunoda selv innrømmer at Kinect aldri ble et produkt for kjernefansen:
- One of the things I definitely took away from working with Kinect is that if you're going to build a new technology or type of experience, how important it is to make sure the first products you ship are really based around the people who are going to use them the most, and in the case of Kinect, they were core gamers and the Xbox fans. While we made a lot of great broad consumer products, I don't think we did enough to deliver really great core experiences with Kinect, kommenterer Tsunoda.
Vi tolker dette som at hverken Rare eller Lionhead skal presses til å lage flere Kinect-spill som følge ny sjef, heldigvis.
<bild></bild>