I dagens sending av Gamereactor Academy setter vi oss ned med to av de beste rollespillutviklerne bransjen har å by på, nemlig Obsidian Entertainments Josh Saywer og Adam Brennecke.
Josh Sawyer er en ekte veteran som startet sin karriere som web-designer hos Black Isle Studios. Han fikk så stillingen som associate producer på IceWind Dale II. Etter å ha forlatt Black Isle lagde han en remake av Gauntlet for Midway i en periode før han slo seg sammen med gamle Black Isle-kollegaer hos Obsidian i 2005. Han var project director og lead designer på Fallout: New Vegas (et høydepunkt i karrieren, som han selv sier i dagens Academy) og det kansellerte Alien-rollespillet. For øyeblikket jobber han som spillregissør på Pillars of Eternity (slippes 26. mars).
Adam Brennecke begynte hos Obsidian for ti år siden, og har hovedsaklig jobbet med programmering, men var også project director på Dungeon Siege III og jobber nå som executive producer og lead programmer på Pillars of Eternity. Han hadde ansvaret for spillets Kickstarter-kampanje, og han har hatt en finger med i spillet på nær sagt alle Obsidian-titler siden Star Wars: Knights of the Old Republic II.
Kveldens Gamereactor Academy byr på innsikt i deres karriere, forklarer arbeidsprosessen og den kreative prosessen, men vi tar også en titt på både gode og mindre gode stunder fra deres tid i bransjen.
Alle Academy-abonnenter kan se sendingen fra klokken 19.00 i dag.
For å bli med på moroa må du registrere deg her.
Følg Gamereactor Academys Facebook-side
Vi jobber stadig med å forbedre innholdet her på Gamereactor, og en av tingene vi har lagt merke til er at mange av dere som leser er nysgjerrige på hva som foregår i kulissene av spillutvikling.
Derfor skal vi gjennom 2015 introdusere Gamereactor Academy. Her skal vi via en rekke programmer tilby innblikk og undervisning i spill, og dette skjer i form av en rekke foredrag i videoformat fra kjente og mindre kjente utviklere.