Det er mye snakk om det kommende Star Wars: Battlefront for tiden (vi skal ta på oss vår del av skylden). Gamereactor var nylig en tur i statene for å få en første titt på spillet, og siden den gang har vi fått vite at Dice ikke lager en dyr Battlefield-mod.
Nå har vi også fått vite litt mer om hvordan utvikleren tenker rundt ødeleggelser i spillet. Det svenske studioet er jo mest kjent for Battlefield-serien, og de senere årene har de ikke vært redde for å pøse på med enorme ødeleggelser.
I Star Wars: Battlefront vil ødeleggelsene derimot bli tonet ned litt for å passe til kildematerialet.
"Star Wars, as an [intellectual property], is shaping what we're doing. So we won't do excessive destruction just because we can. It's more about ‘what do you need and what you want' in a Battlefield game versus a Battlefront game," forteller Dice General Manager Patrick Bach til Engadget.
Vi tar det uansett for gitt at det vil bli mulig å ødelegge omgivelsene til en viss grad, men vi skal altså ikke forvente å legge hele kartet øde.