De siste årene har virual reality vært en het potet i teknologiverden, og i fronten av VR-skuta har vi hele veien funnet Oculus Rift. I dag, etter en lang prosess og flere utviklerversjoner, har endelig den ferdige forbrukerutgaven av Oculus Rift blitt annonsert.
Denne skal etter planen ankomme i første kvartal av 2016.
Teamet hos Oculus VR legger heller ikke skjul på at spill har vært en prioritet for dem hele veien:
- The Rift delivers on the dream of consumer VR with compelling content, a full ecosystem, and a fully-integrated hardware/software tech stack designed specifically for virtual reality. It's a system designed by a team of extremely passionate gamers, developers, and engineers to reimagine what gaming can be. The Oculus Rift builds on the presence, immersion, and comfort of the Crescent Bay prototype with an improved tracking system that supports both seated and standing experiences, as well as a highly refined industrial design, and updated ergonomics for a more natural fit, kommenterer Oclulus-teamet.
Når det gjelder de spesifikke detaljene knyttet til maskinvaren i forburkerutgaven, skal disse presenteres på et senere tidspunkt. Det samme gjelder også for programvare, ny funksjonalitet og hittil ukjente VR-spill:
- In the weeks ahead, we'll be revealing the details around hardware, software, input, and many of our unannounced made-for-VR games and experiences coming to the Rift. Next week, we'll share more of the technical specifications here on the Oculus blog. Virtual reality is going to transform gaming, film, entertainment, communication, and much more. If you're interested in building a next-generation VR game or application, everything you need to start developing for the Rift is available at the Oculus Developer Center. E3 is just around the corner - this is only the beginning, avslutter teamet.
Og slik ser de altså ut:
Kilde: Oculus VR-bloggen.
<bild></bild>