Det har vært en del snakk om hvordan grafikken i The Witcher 3: Wild Hunt ser ut i dag sammenlignet med de tidlige klippene vi fikk se i 2013. Det er riktig nok pent på alle plattformene, men det er en tydelig forskjell på det utviklerne viste oss for to år siden og det ferdige produktet. Nå har CD Projekt Red uttalt seg om temaet i en samtale med Eurogamer, og de innrømmer at de måtte gjøre noen endringer når det gjaldt grafikken i den enorme spillverdenen.
Marcin Iwinski, CD Projekt Red:
"If you're looking at the development process. We do a certain build for a tradeshow and you pack it, it works, it looks amazing. And you are extremely far away from completing the game. Then you put it in the open-world, regardless of the platform, and it's like 'oh shit, it doesn't really work'. We've already showed it, now we have to make it work. And then we try to make it work on a huge scale. This is the nature of games development."
"Maybe it was our bad decision to change the rendering system because the rendering system after VGX was changed."
<bild></bild>
<bild></bild>
Her kan du lese hele intervjuet.