- Det er fortsatt masse krefter å hente i PS4 og X1

Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2015-05-31

De nye konsollene, Playstation 4 og Xbox One, er bygget på velkjent PC-arkitektur. Dette har ført til at utviklere føler seg trygge på å programmere spill til konsollene, men likevel sliter mange med å lage konsollversjoner som kjører med 1080p-oppløsning og 60 bilder i sekundet.

Konklusjonen blir for de fleste at konsollene rett og slett ikke har krefter nok til å oppnå detaljrikdommen utviklerne ønsker seg, men skal vi tro Take-Two Interactive-leder Strauss Zelnick er det fortsatt mye krefter å hente i både Playstation 4 og Xbox One.

På samme måte som i forrige generasjon, der PS3- og 360-spillene bare ble penere og penere, hevder nemlig Zelnick at det vil ta noen år før man høster alle kreftene til Sony og Microsofts nyeste maskiner:

- We have yet to see entirely what the technology can allow. We've had a couple releases for new-gen, but I don't think we remotely have seen what can be done, and that's super exciting. And that speaks to many of our titles; hopefully all of our titles, ultimately, kommenterer Zelnick til Gamespot.

Han får støtte fra Sonys Andrew House, som legger til at det neste nivået til Playstation 4-spillene vil gjøre seg synlig under E3-messen om et par uker:

- I think it will be a show where we see the next generation of hardware really start to deliver great content and experiences that, if not take full advantage of the platform, take a lot more advantage than we've seen before, forklarer House.

Tror du konsollspillene bare kommer til å bli bedre og bedre med årene også til Playstation 4 eller Xbox One, eller er maskinene rett og slett ikke kraftige nok? Og hva vil skje med oppløsning og bildeoppdatering?

Utviklingen mellom GTA IV og GTA V er definitivt synlig..

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake