Etter hvert års E3-messe blir det alltid snakk om hvem som egentlig "vant" messen. Noen mener det er Sony som i år hadde de største annonseringene, dessverre var mange av dem hverken eksklusive eller klare til lansering innen det nærmeste året. Andre stemmer på Microsoft som hadde færre overraskelser, men de viste frem flere eksklusive spill som dessuten skal slippes allerede i 2015.
Nå har den britiske grenen av Amazon sagt sitt om saken, og ifølge dem er det Microsoft som tok seieren på E3 2015. De baserer dette på at Microsofts spill har blitt forhåndsbestilt mest av de spillene som ble annonsert på messen, og de har dessuten publisert en liste som viser hvilke spill som traff blink hos publikum:
1. Rare Replay, Microsoft
2. Gears of War: Ultimate Edition, Microsoft
3. Doom, Bethesda
4. Dishonored 2, Bethesda
5. Final Fantasy VII: Remake, Square Enix
6. Gears of War 4, Microsoft
7. South Park: The Fractured But Whole, Ubisoft
8. Horizon Zero Dawn, Sony
9. Dishonored Definitive Edition, Bethesda
10. Xbox One Elite Wireless Controller, Microsoft
Selskapet Synthesio jobber med markedsundersøkelser, og de hevder også at Microsoft vant messen. Dette baserer de på oppmerksomhet i sosiale medier, hvor Microsoft skal ha stått for 74 prosent av omtalene. For interesserte kan Synthesio fortelle at det er Twitter som dominerer blant spillere, mens Facebook og Instagram ligger langt bak på aktivitet.
Kilde: Venture Beat