Activision, Bungie og storspillet Destiny har vært i vinden i det siste, blant annet takket være DLC-pakker med særdeles stive priser. I tillegg har de startet et oppsiktsvekkende samarbeid med energidrikken Red Bull.
Ordningen fungerer slik at Red Bull-drikkende spillere mottar bonuser og innhold i Destiny-utvidelsen The Taken King, som man ikke får tilgang på ellers. Blant annet er det snakk om en ekslusivt Red Bull-quest, som er delt i flere etapper og angivelig tester både reaksjonsevnen din og dine strategiske egenskaper.
Nå har skaperne av actionspillet Dying Light, polske Techland, startet en tilsvarende kampanje, og det hersker ingen tvil om at de ønsker å gjøre narr av Bungie og Destiny. I deres tilfelle er nemlig energidrikken erstattet med naturens egne nektar, altså ren, fersk H2O, også kjent som vann.
På Twitter har Techland postet følgende bilde, som ikke bare promoterer vannets naturlig positive egenskaper, men også lover bonuser til spillere som leverer bilder av seg selv og et glass vann, sammen med hashtagen #DrinkRightDyingLight.
Det er vanskelig å ikke trekke på smilebåndet av dette stuntet, som vi håper og tror Bungie tar med godt humør.
<bild></bild>