Etter planen skal storspillet Star Wars Battlefront slippes den 17. november, ca. én måned før spillefilmen Star Wars: Episode VII - The Force Awakens har premiere på norske kinoer.
Ettersom utvikler Dice slapp det forrige spillet deres, Battlefield 4, før det i ordets rette forstand var ferdigutviklet (særlig PC-utgaven var preget av feil i månedsvis), frykter mange at tilknytningen til filmen vil tvinge utviklerne til å slippe et uferdig produkt også denne gangen.
Det lover imidlertid utgiver EA at ikke skal skje, da de heller vil utsette spillet, og falle bak filmens premiere, enn å gjenta BF4-fiaskoen. Det konstaterer EA-sjef Peter Moore til MCV, samtidig som han påpeker at de utsatte Battlefield: Hardline av nettopp samme grunn:
- Well you can't ship it (Battlefront red.anm.) if it doesn't work or the quality isn't right. You just bite the bullet. Trust me, shipping Hardline in March was not the easiest thing to do from a business perspective, but it was the right thing to do from a player perspective, forklarer Moore.
Han fortsetter:
- We'd have no compunction, no hesitation that if something went wrong with Battlefront, if it wasn't right, we would just push it. But that's not going to happen. The game is playable with 40-players already, and it is rock solid, so it ain't going to happen.
Star Wars Battlefront skal slippes til PC, Playstation 4 og Xbox One, og datoen er altså 17. november inntil videre. Vi håper naturligvis denne blir stående hele veien ut, men ikke på bekostning av kvaliteten.