Sony: Project Morpheus er mer enn et tilbehør

Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2015-06-30

Sonys VR-briller, som fremdeles går under kodenavnet Project Morpheus, ble annonsert et par år etter at den pågående Virtual Reality-bølgen (med Oculus Rift i spissen) ble satt igang.

Dette har fått mange til å tenke at Sony (så vel som endel andre aktører) kun ønsker å dra nytte av trenden, men skal vi tro Sony Computer Entertainment-sjef Shawn Layden er selskapet langt mer investert i VR enn skeptikerne vil ha det til. Faktisk forklarer Layden at Project Morpheus ikke må sees på som et tilbehør til PS4, men som en helt ny plattform som vil endre spill for alltid.

I et intervju med Forbes sier han følgende:

- VR for us, it's not a peripheral. It's not a, ‘here's the latest way to interact with the game' thing. It's a platform. It has the ability to impact gaming the same way that smart phones [changed] cell phones... before it was ‘I can talk to a person, I can text a person, what more do I need?' But then the smart phone came out and it's like, wow, I can do all that in my hand? I think Morpheus is going to have a similar impact on gaming or entertainment consumption.

Håper du at VR vil forandre alt, eller har Sony og de andre aktørene for stor tro på at folk vil ta på seg heldekkende headsets når de skal spille?

Jepp, vi har prøvd det...

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake