Destiny skulle egentlig ha en humoristisk tone

Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2015-07-06

I storspillet Destiny redder du universet fra undergang, og i så måte er det passende at det meste har et alvorlig tema. Likevel ønsket utvikler Bungie lenge å ha et humoristisk preg på spillingen, litt på samme måte som i Valves Portal-serie, før de ombestemte seg og gikk for den seriøse tonen.

Mer spesifikt skulle Ghost, altså den lille roboten som følger deg gjennom galaksen, være preget av humor og løse replikker. Det kommer frem av et intervju med Arrested Development-komikeren David Cross, som faktisk ble fløyet inn til Bungies kontorer for å skrive vitser som aldri ble tatt i bruk:

- We were flown up to Bellevue, Washington to do a punch-up on the Ghost character in Destiny about a year ago. We were both very excited about it. Some of it was self-reverential. And it was just stuff that was making us laugh. We were in a room, we'd play a lot, and some of it was winking to gamers. I truly don't remember any of it. They were just sort of riffy one-liners that Brian and I were coming up with... And a lot of them - we were there for a couple of days so we offered a bunch of stuff up. They did not use a single, solitary thing that we wrote, which is a shame, forklarer Cross til IGN.

Ville Ghost, som forøvrig er stemmelagt av Game of Thrones-stjernen Peter Dinklage, blitt en bedre følgesvenn med noen oneliners på lur?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake