Dice om Battlefront-utviklingen: - Vi ble vettskremte!

Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2015-07-07

Svenske Dice har gått fra å være et lite studio som lagde indietitler som Pinball Dreams og RallyMasters, til å bli et av verdens største og viktigste utviklerhus. De har allerede titler som Mirror's Edge og Battlefield-serien under beltet, og nå jobber de som kjent med Star Wars Battlefront.

Sistnevnte prosjekt har dessuten vært ekstra krevende for studioet, ettersom forventningspresset er enda større enn det pleier å være. Det er i det minste slik det føles for produsent og studiosjef Patric Bach:

- When we were asked to do this we were really scared. We thought, no, this is too intimidating and we had enough in our pipeline to be able to say no. But on the other hand, your heart is screaming yes! Because of course you want to make a Star Wars game. We just thought, okay, we'll figure it out as we go, kommenterer Bach til The Guardian.

La oss håpe de ikke har bitt over mer enn de kan tygge. Svaret får vi når spillet ankommer PC, PS4 og Xbox One den 17. november.

<bild></bild>

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake