Warner: - Alle storspill MÅ ikke komme på høsten

Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2015-07-09

Det samme skjer hvert år. De aller fleste utgiverne slipper de største spillene deres på høsten, slik at de er klare og fremdeles nokså nye når julehandelen starter. Det kan virke som mange selskaper tror denne tiden på året er den eneste tiden det er mulig å selge store mengder spill, noe utgiver Warner Bros. er uenig i.

Deres filosofi er heller at spillene vil selge godt hele året så lenge kvaliteten er der, og tar man en titt på salgssuksessene de hatt så langt i år, Dying Light (januar), Mortal Kombat X (april) og Batman: Arkham Knight (juni), er det vanskelig å motstille seg logikken. Ikke minst gjelder dette hvis man tar med at storsuksessen The Witcher 3: Wild Hunt ble sluppet i mai, og at GTA-spillene ofte er blitt lansert på vårparten.

- I think every publisher considers windows and competitive windows when they release. So it's not that we never think about that. In the case of these schedules, this was when we thought these games had enough time and enough focus from the development to make them as good as we needed to have them go into the market. So that's what dictated it. I think the notion that gamers only buy content in the fourth quarter is just not true. We had a release in January that did very well in Dying Light. Mortal Kombat did very well in its window in April. I think we can find gamers for great content when we choose to release it, kommenterer General Manager David Haddad fra Warner Bros. Interactive Entertainment.

For oss spillere hadde det helt klart vært fordelaktig hvis lanseringene ble spredd litt mer utover året, slik at man alltid har noe nytt og spennende å kaste seg over. Vi håper derfor flere følger i Warners forspor de neste årene.

Kilde: The Examiner.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake