Selv om Destiny har sikret seg en stor og trofast fanskare, ble ikke spillet like populært som utviklerne hos Bungie, og kanskje enda mer utgiverne hos Activision, hadde sett for seg på forhånd. På tross av et av de aller største budsjettene i spillhistorien uteble nemlig de aller høyeste toppkarakterene og terningkastene, og hvis de er helt ærlig skjønner teamet hos Bungie hvorfor.
I et intervju i programserien Conversations with Creators with Wil Wheaton innrømmet nemlig Lead Designer Luke Smith at studioet fortsatt har en vei å gå før Destiny-serien når sitt full potensial. Faktisk går han så langt som å si at ingen hos Bungie er direkte fornøyd med det første spillet:
- I actually don't think there are many, or any, people on the Bungie team who look at Destiny as a job well done. It's like a job in progress that has a ridiculous amount of work in front of us and huge amount of potential that we haven't met at all in a bunch of ways. We've met it in other ways, but that potential is the thing we're still chasing. We have to make Destiny, the franchise, into something that rises up to meet the potential that people imagine when they sit down and they hear [hums theme song], kommenterer Smith.
Du finner intervjuet i sin helhet på Youtube.