Veteranen Jade Raymond har lang fartstid i spillbransjen, de siste årene som en del av Ubisoft. I oktober i fjor meldte hun imidlertid at hun skulle forlate det franske konsernet, etter fire år som lederen av Toronto-avdelingen. I etterkant har vi hørt lite om planene hennes, men i dag kunne hun annonsere at hun fremtiden innebærer sjefsstolen til et flunkende nytt EA-studio i Montreal, Canada.
Det nye studioet bærer navnet Motive, og i startfasen skal de bistå Creative Director Amy Henning og resten av Visceral Studios (Dead Space) med utviklingen av et spill tilknyttet Star Wars-merkevaren. Ved siden av å være lederen av Motive, skal nemlig Jade ha en utvidet rolle som rådgiver og støttespiller for Viceral:
- In addition to building the new Motive Studio in Montreal, I will also oversee the Visceral studio in California. I'm a huge fan of the games that have come out of Visceral and I feel honoured to be working with such a talented team led by studio GM Scott Probst. I've also known Amy for years and have admired her work on the Uncharted games! I'm thrilled that the first big project that we will work on in Montreal will have Amy as Creative Director. An opportunity to work with her and the Visceral team, and to play in the Star Wars universe, is once-in-a-lifetime stuff, skriver Raymond på EA.com
Amy Henning har på sin side en fortid som manusforfatter for den velkjente Uncharted-serien hos Naughty Dog, og det nye spillet er blitt omtalt som et "Uncharted møter Star Wars"-prosjekt.
Vi venter i spenning på både dette spillet og andre titler Motive skal jobbe med i fremtiden, og vi skal selvsagt holde deg oppdatert.