Baksiden ved de omfattende storspillene som blir sluppet i dag (og muligens hjulpet på vei i sikkerheten utviklere får av å kunne fikse ting i etterkant med oppdateringer) er at spill ofte blir lansert med endel feil og mangler. De verste eksemplene er nok Assassin's Creed: Unity, Halo: The Master Chief Collection og PC-utgaven av Batman: Arkham Knight, men mange har også opplevd svakheter ved The Witcher 3: Wild Hunt.
Dette er en av grunnene til at mange har ventet i spenning på patch 1.07, da den skulle rette opp en mengde problemer. Nå er patchen omsider sluppet, og selv om den helt sikkert retter opp en hel masse har den også negative ringvirkninger.
En rekke spillere som har installert patchen melder nemlig nå at bildeoppdateringen skal ha blitt merkbart dårligere enn de var tidligere, både på Playstation 4 og Xbox One.
Dette er tilsynelatende noe utviklerne hos polske CD Projekt Red ikke var forberedt på, da de har kommet med følgende kommentar på Twitter:
- We're investigating all the reports regarding patch 1.07 issues as well as update's availability in Europe on PSN.
Det høres altså til historien at ikke alle har fått tilgang på patchen ennå, en patch som for øvrig er over 7 GB stor til konsoll. Til PC variere størrelsen noe utfra hvor du har kjøpt spillet, da oppdateringen eksempelvis er på 7.6GB gjennom Good old Games-klienten og bare 5,1 GB via Steam. Problemene med bildeoppdateringen skal løses seg ved å skru av v-sync på PC, en mulighet man ikke har på konsoll.
Kilde: PC Gamer.