I januar avslørte Nintendo at de ville legge ned lojalitetsprogrammet Club Nintendo og annonsere et nytt et. Nå er arvtageren offentliggjort.
På et investormøte avslørte Nintendo nemlig noe de kaller Nintendo Account. Her kan du skape deg kontoer på flere ulike plattformer. Har du en Nintendo-enhet, en pc eller en smarttelefon kan du skape deg en konto ved å linke opp til Twitter, Facebook, Google Plus, Nintendo Network ID eller mailadressen din. Etter å ha gjort dette vil du av og til motta informasjon og kanskje noen gaver i sammenheng med spillene du liker. Nintendo sa at det vil være en ekstra stor sjanse for brukerene å få en liten gratulasjonsgave (prisavslag på spill, digitalt innhold eller liknende) på bursdagen sin.
Programmet er dog ikke bare ment å informere deg og gi deg gaver. Det skal i all hovedsak gjøre det lettere å overføre lagret kjøpshistorikk, karakter- og spilldata og liknende mellom de ulike plattformene. Dette er nok særlig i forberedelser til DeNA-spillene begynner å rulle ut, men også til Miitomo-applikasjonen som lanseres i starten av neste år. Miitomo er ifølge Nintendo "en "gratis å starte"-kommunikasjonsapplikasjon som lar spillere dele artige personlige fakta og interesser med hverandre." Her vil man kunne bruke Mii-karakteren sin til å bli kjent med andre spillere i et møterom, ikke ulikt PlayStation Home eller Second Life.
Arvtageren til Club Nintendo, My Nintendo, blir en slags underavdeling av Nintendo Account. Det er denne delen som fokuserer på selve spillingen. Her kan organisere vennelister og poengene sin på de ulike plattformene. Disse poengene vil man ikke bare tjene ved å kjøpe spill, som tilfellet var med Club Nintendo, men også ved å spille. Tjener du deg opp nok poeng vil du kunne veksle de inn i digitalt innhold, ulike Nintendo-produkter eller tilbudskuponger.
<bild></bild>