Sikter mot et yngre publikum med Street Fighter V

Tekst: Tor Erik Dahl
Publisert 2015-11-12

I et nylig gjennomført intervju har Brian Ayers, brand manager hos Capcom, snakket litt om hva utviklerne tenker rundt tonen i det kommende Street Fighter V, og ikke minst hvilket publikum de vil nå ut til. De satser naturligvis på e-sport, men de tar også en litt barnsligere tone for å treffe de yngre spillerne. Tanken er at Street Fighter V skal føles mer særpreget, mer lettspilt og være mer tiltgjengelig enn forgjengeren:

"The ambitions with Street Fighter V were to make the game approachable and accessible again, but also to make everything with the characters feel a lot more individual and bring out more chances for people to find the right competitor that suits them. We really hope that Street Fighter V can bring in a newer, younger audience."

Les hele intervjuet på MCV.

<bild></bild>
<bild></bild>
<bild></bild>
<bild></bild>
<bild></bild>
<bild></bild>
<bild></bild>

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake