Vi er bare to måneder unna å få vite lanseringsdatoen til Final Fantasy XV, og som en liten oppvarming deler Square Enix stadig mer informasjon om spillet. Denne gangen er det om områdene, vanskelighetsgrader og warp-mekanikken.
Området de tar for seg er en av de fem byene, Altissia. Byen kan by på det meste du kan forvente av storby. Her vil du kunne besøke kafeer, restauranter, parkområder, havneområder og mer. Byen er vissnok så stor at til og med utviklerene går seg vill i ny og ne. Da kan det dog også hende at de møter på en unik karakter eller to. Hva de betrakter som "unik" røper de ikke enda, men vi kan vel alltids håpe på gjemte oppdrag og liknende.
De avslørte også at vi ikke vil kunne velge blant tradisjonelle vanskelighetsgrader. I stedet vil vi kunne velge blant ulike kampmoduser. Denne ideen fikk de etter tilbakemeldingene fra Episode Duscae-demoene. Slik vil både de som liker mer fartsfylte kamper og de som liker et roligere tempo tilsynelatende tilfredsstilles. Hvordan de har tenkt å gjøre dette kommer de til å snakke om nærmere lansering, noe vi regner med betyr mars.
Det siste de svarte på denne gangen var warp-mekanikken. Som enkelte har merket seg i flere trailere kan denne være kjekk å ha når man møter flyvende objekter, eller må komme seg ut av en skummel situasjon så raskt som mulig. Disse elementene vil være meget nyttige når du møter spillets enorme, flyvende bosser og liknende. Det skal være som å ha skikkelige luftkamper. Utenom dette vil evnen være kjekk å ha i urbane områder, hvor de har flere holdepunkter å velge blant.