Payday-vetaran satser på hardcore skytespill

Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2016-01-26

Inntill forholdsvis nylig jobbet Ulf Andersson for utviklerhuset Overkill Software, som han var med på å grunnlegge i 2009. Overkill er mest kjent for Payday-spillene, som de har utviklet i samarbeid med Starbreeze. Etter hva vi har forstått har Andersson fortsatt en slags tilknyttning til Overkill og/eller Starbreeze, men han har også dannet sitt eget studio kalt 10 Chambers Collection.

Nå har han avslørt at det første spillet til dette studioet blir et "hardcore skytespill" med fokus på samarbeid, ikke ulikt Payday-serien:

- In our new game, cooperation will be essential as you progress through the game, the further in you get the more you have to work together. Each session will be dynamic and give players the opportunity to decide how to tackle obstacles - whether by force, stealth or any other creative way - in order to survive whatever horrors they encounter, kommenterer Andersson til Rock Paper Shotgun.

Videre går han langt i å love at spillet ikke vil ha noen form for mikrotransaksjoner, et tema som har preget særlig Payday 2.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake