Spillmotoren til The Division skal brukes i flere titler

Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2016-02-23

En av hovedårsakene til at storspillet The Division har blitt utsatt så mange ganger er spillmotoren. Snowdrop-motoren svenske Massive Entertainment har utviklet skulle nemlig bli nokså enestående, og derfor kommer det ikke som noen overraskelse at moderselskapet Ubisoft ønsker å benytte seg av den også i kommende spill.

Det er derfor det har vært så viktig å sikre kvaliteten til motoren at utsettelser har vært uungåelige:

- In our case we developed the Snowdrop Engine from the ground-up because we needed middleware that could run on the new consoles and PC, while doing everything we wanted to do with the open world, the weather, time of day and such features. Now we've made that engine available to other studios, and not just the Clancy teams. Any Ubisoft team can use Snowdrop now, kommenterer IP-sjef Martin Hultberg hos Massive til Finder.com.

Utover Snowdrop har Ubisoft-studioene også tilgang på motorer som Anvil (Assassin's Creed) og UbiArt (Rayman Legends, Child of Light), så mulighetene er definitivt tilstede for flere imponerende spill i årene som kommer.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake