Tidligere i dag skrev vi om hvordan Digital Foundry hadde undersøkt Quantum Break med lupe, og til tross for utvikler Remedys lovord kjører spillet ikke i 1080p. I stedet mener de at det oppskaleres fra 720p.
Remedy har valgt å svare på kritikken, og til Inquisitr forteller de at man ikke kan måle oppløsningen i Quantum Break på vanlig måte.
"Quantum Break's 1080p output is a temporal reconstruction from four previous 720p 4xMSAA frames, this approach gets us high pixel quality in combination with complex shading and effects, allowing us to achieve a cinematic look. However, varying sample counts between passes and temporal upscaling makes talking about resolution, as it is traditionally understood, complicated in the case of Quantum Break.
Since the start of "Quantum Break's" development, the most important thing for Remedy and Microsoft has been delivering a compelling gaming experience with superior artistic quality. This is what Remedy is renowned for. We're confident that we have achieved this, and can't wait to hear what fans think on April 5 when they play the game."
Quantum Break ser veldig bra ut, og oppskaleringsfunksjonen til Xbox One er virkelig god. Likevel lukter det en anelse råttent av forklaringer som "dette produktet faller ikke under noen kjente kategorier, men vi velger likevel så si at det er like bra". Hvorfor markedsføre det som en 1080p-tittel hvis det ikke kan måles?
Takk, VG24/7.