Utvikleren av suksesspillet Amnesia: The Dark Descent, Frictional Games, la i går ut en blogg der de snakker om fremtiden etter Soma har solgt dårligere enn forventet. De mistenker selv at det er sci-fi-skrekk og den dypere historien som har gjort at spillere har styrt unna, ettersom dette ikke er hva de er vant til fra utviklerne.
Utviklerens løsning på dette er å lage to ulike spill som skal kunne tilfredsstille både de som liker enkel skrekk og de som setter pris på en dypere historie. Ettersom de vil få en økt arbeidsmengde oppfordrer de dessuten interesserte til å holde utkikk etter jobbannonser.
For the first time in company history we're now developing two games at the same time. This will require non-trivial changes in how we manage the team, but in the end we're very sure it'll be worth it all. By having two projects going at the same time, we can release games at much higher frequency. In turn, this let us be more experimental as we don't have to rely as much on each new game being a big money generator. We're still in the early phases of this transition, but it's shaping up really well so far.
Kilde: Frictional Games' blogg.