HTC Vive-kunder fikk bestillingene sine kansellert

Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2016-04-06

Det skal ikke være lett å være Virtual Reality-entusiast. Hvis du skal sikre deg et VR-headset tidlig må du nemlig punge ut nokså store summer, og på toppen av dette må man være rask på labben. For HTC sin del skapte dessuten bestillingssystemet på nettsiden deres trøbbel for mange av kundene som var tidlig ute med bestillingene av HTC Vive.

Feilen innebar at disse kundene fikk bestillingene sine kansellert, selv om betalingen gikk gjennom. Dette har naturligvis skapt frustrasjon blant folk som klarte å legge inn bestillingen før HTC gikk tom for enheter, da de nå frykter at de må vente lenger enn de hadde trodd innledningsvis.

Heldigvis er HTC klar over problemet, og til de berørte kundene skriver de at de skal gjøre alt de kan for å rette opp i situasjonen. Meldingen lyder som følger:

While fulfilling this week's orders for HTC Vive, a limited number of individuals were affected by auto cancellations due to processing issues with financial institutions. We're actively working to resolve this, and have already reinstated orders for some customers. We want to assure our customers that we'll work with them to process their payment so they can receive their Vive when they were expecting it. If you pre-ordered a Vive, we encourage you to contact your financial institution to notify them of upcoming charges.

We apologize for the inconvenience. If you have any questions regarding the status of your order please contact us at +1 888-216-4736 or online at https://www.htcvive.com/support.

Thank you,
The Vive Team

Kilde: HTC Vive-bloggen.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake