På vår nasjonaldag kunne EA gjennomføre en såkalt Investor Day der den svenske sjefen, Patrick Söderlund, blant annet kunne fortelle at han ikke vurderte 1. verdenskrig som en spesielt god idé da Dice kom til ham med planene sine.
"(World War 1) wasn't the most obvious choice. If you look at what other partners in the industry are doing, they're going into sci-fi; we've had a lot of success in the modern military space. But we felt like there was a need for a change. When the team presented the idea to me of World War 1, I absolutely rejected it. I said World War 1, it's trench warfare; it can't be fun to play."
Men Dice ga seg ikke og fortsatte arbeidet med å overtale Söderlund helt til han ga etter. Dette kan se ut til å ha løst seg fint for EA, for Battlefield 1-traileren er den mest likte på Youtube noensinne.
"We have to remember that so far, we have only shown one trailer. Yes, it's gotten a lot of success, but what's important is that we have to go back and make sure we deliver on the full promise of what Battlefield can be. And that we will do."
Siden undertegnede begynte her i Gamereactor i 2011 har våre lesere stadig etterspurt krigsspill med en litt eldre dato enn de siste års fremtidskriger, og den 21. oktober i år får vi vite om Dice er studioet som skal levere det folk vil ha.
Takk, Gamespot.