Da EA lanserte Star Wars Battlefront sist høst ble spillet møtt av både ros og ris. På plussiden fant vi respekt for kildematerialet, underholdende kamper, lekker grafikk og vakre lyseffekter. På minussiden ble ofte dyre tilleggspakker nevnt, men aller mest aggresjon ble rettet mot fraværet av en historiedel. EA har nå fortalt mer om hvorfor de valgte å satse på kun flerspiller, og ikke uventet hadde den nye filmen, Star Wars: The Force Awakens, mye å si for avgjørelsen. EA-sjef Patrick Söderlund sa nemlig følgende om valget:
"Vi besluttet dette på grunn av tidsmangel. Vi ville at spillet skulle slippes samtidig som filmen for å få en så sterk lansering som mulig."
EA har sagt at de ikke er fornøyde med at spillet ligger på 75/100 på Metacritic, men på den annen side har de jo solgt 14 millioner eksemplarer. Vi antar at de uansett vil gjøre alt de kan for å få på plass en historiedel i Battlefront 2 når det slippes til neste år.
Savnet du en historiedel i Star Wars Battlefront?
Takk, MCV.