Watch Dogs 2 har ingen "synkroniseringstårn"

Tekst: Morten Bækkelund
Publisert 2016-06-23

Å klatre til toppen av høye tårn for å avdekke nye områder på spillkartet, har vært en sentral del av en lang rekke Ubisoft-spill de siste årene, deriblant Assassin's Creed- og Far Cry-spillene. Med Watch Dogs 2 har imidlertid utviklerne valgt å sløyfe denne overbrukte mekanikken, til fordel for en mer naturlig form for oppdagelse.

Les også: E3 2016 - Vi har prøvd Watch Dogs 2!

Skal du avdekke hva San Fransisco har å by på må du nemlig gjøre det samme som du ville gjort i virkeligheten, nemlig å dra ut på oppdagelsesferd for å utforske. Det forklarer spillregissør Jonathan Morin til Eurogamer:

- It's not a game where you open your map and everything's there. There are no towers. You just explore the world.

Videre forklarer han at de har holdt spillets oppæringsdel så kort som mulig, før de slipper spilleren løs i byen. De vil at Watch Dogs 2 skal handle om frihet, og det får man bare ved å slippe tøylene.

Watch Dogs 2 skal etter planen slippes den 15. november, til PC, Playstation 4 og Xbox One.

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake