Mass Effect: Andromeda presser grensene til Frostbite 3

Tekst: Tor Erik Dahl
Publisert 2016-07-29

Selv om spillet skal slippes neste år, er det fortsatt veldig lite informasjon vi sitter med gjeldende Mass Effect: Andromeda. Det er i hvert fall ikke på langt nær så mye informasjon som vi skulle ønske vi hadde.

Det vi imidlertid vet er at spillet skal kjøre på Frostbite 3-motoren. Faktisk sier Biowares kreative sjef, Mac Walters, i et intervju med Xbox Magazine at Mass Effect: Andromeda virkelig får ut maksimalt av den nye motoren:

"We're pushing the boundaries of what Frostbite can do and what Mass Effect can do", sa Walters til magasinet. "The quality of the character animations is at an all-time high for us, and that's great because it means expressiveness, emotion and a connection with the player."

Videre opplyser Walters om at de forsøker å gjøre spillet jordnært til tross for at det er science fiction, og at spillets innhold blir troverdig og realistisk:

"There are so many amazing things on earth. We'll look at some images of a glowing cave somewhere in the world and be like, 'That exists? That's here on Earth?' and then we tweak it a little bit, and now it's alien, right? Sometimes its just a colour-shift, or we might look at some of the plants hidden in the Amazon that were discovered in the last year, or something like that. We use all that inspiration, because you need to balance the relatable with the original."

Vi har ennå ingen dato for når Mass Effect: Andromeda skal slippes, men det kommer til PC, Playstation 4 og Xbox One når tiden er moden.

Takk, Daily Star

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake