Xbox One S gjør spillene bedre

Tekst: Tor Erik Dahl
Publisert 2016-08-03

Xbox One S er nå lansert, og selv om Microsoft fortalte mye om konsollen under og etter annonseringen på årets E3-messe har det fortsatt dukket opp noen overraskelser. Teknologinerdene hos Digital Foundry har nemlig lekt seg med konsollen og funnet ut at den raskere GPUen i Xbox One S sørger for bedre teknisk ytelse i visse Xbox One-spill.

En vanlig Xbox One har 853MHz, mens en Xbox One S har en overklokket versjon som gir 914MHz. Den har også bedre ESRAM-båndbredde, og har gitt flere spill enten høyere bildeoppdatering eller redusert tilfellene av såkalt screen tearing. Microsoft har selv sagt følgende:

"We also decided to make the extra six per cent available to all titles. So some games (ones that utilise dynamic resolution and/or unlocked framerates) may see a very minor performance improvement. Our testing internally has shown this to be pretty minor, and is only measurable on certain games, so we didn't want to make it a 'selling point' for the new console."

Har du fått tak i konsollen ennå?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake