Om du spilte helgens Titanfall 2 Tech Test har du sikkert gjort deg noen tanker om spillet, og du er ikke alene. Respawn har nemlig mottat tusenvis med tilbakemeldinger fra spillere som prøvde helgens test, og nå har de offentliggjort noen av endringene de vil gjøre som følge av disse.
• Mange lurer på hvorfor pilotene er tregere i Titanfall 2, og nå har Respawn avslørt grunnene. Den første er at spillerenes bevegelser ble for uforutsigbare, noe som førte til at man ofte endte opp med å bli skutt fra siden eller bakfra. Dette skyldtes for det meste mer flaks enn ferdigheter siden det gikk så fort. Den andre grunnen er at nærkamper ble litt for kaotiske siden spillerenes bevegelser ble så uregelmessige. Den senkede hastigheten kom altså som en følge av at de ønsket å forbedre skytingen. Nå har de dog merket seg tilbakemeldingene, og bestemt seg for å øke hastigheten i luften og på wall-runningen. Dette gjør de også med å fjerne en bug som gjorde at man av og til mistet fart når man løp på vegger. Når de samtidig har senket dempe-effekten man får når man lander vil bevegelsene nå bli en god del raskere.
• Noen følte også at de ikke fikk kalle inn nok Titaner. Hovedgrunnen til dette var at Respawn ønsket å belønne spillere som fokuserte på å fullføre oppdragene i de ulike modusene. Uheldigvis førte dette til at spillere som ble drept rett før de fullførte oppdraget hadde brukt verdifulle sekunder på noe som ikke ga noen form for belønning. For å fikse dette har de nå gått tilbake til at man også gradvis vil fylle opp Titan-måleren selv om man ikke gjør noe.
• Titanenes helse har også blitt diskutert. Respawn håper at Titanene vil leve lengre når spillerene har blitt vant til det nye rodeo-systemet som lar oss gi vennlige Titaner mer liv med å gi dem fiender sine batterier. Dette er dog et område de vil vurdere nøye frem til lansering.
Det er verd å nevne at utgaven vi spilte i Los Angeles var nyere, og der gjorde ikke enkelte våpen like mye skade på Titaner. Derfor er det tydelig at de jobber med saken.
• Du merket deg kanskje også at Titanene har færre "dash" denne gangen. Grunnnen er at Respawn har noen raskere Titan-klasser på lur, og ønsker at disse skal skille seg ut fra mengden. Scorch og Ion er ganske trege Titaner så de skal ikke kunne hamle være like mobile som enkelte andre Titan-klasser. Respawn ar uansett valgt å endre det slik at "dash"-egenskapen nå vil lades opp raskere. Så får vi se hvordan dette blir når de raskere Titanene inntar slagmarken.
• Fiender var også litt for lette å se på avstand. Respawn har derfor valgt å redusere avstanden du kan se omrisset av fiender på. Slik blir det lettere å flanke eller overraske fienden.
Den neste testen starter allerede på fredag, og det skal bli interessant å se hvilke tilbakemeldinger de får fra den. Der får vi blant annet et nytt kart og litt annet snadder.
Har de endret noe som plagde deg? Er det eventuelt noe som fortsatt må fikses?