- PS4 Pro-markedsføringen er ikke villedende

Tekst: Tor Erik Dahl
Publisert 2016-09-19

Sonys store Playstation-konferanse denne måneden ga oss den formelle avsløringen av Playstation 4 Pro, og et av aspektene de snakket mye om under konferansen var konsollens støtte for 4K. Problemet er bare at det vil være de færreste spillene som kan kjøre i ekte 4K (2160p), mens resten vil bli oppskalert. Dette har mange reagert på, og Sony anklages nå for villedende markedsføring.

Andrew House snakket om nettopp dette i et intervju med Digital Spy, og der svarte han på beskyldningene:

"No, I don't think so. I think that whatever the term is, it's a question of whether people see a demonstrable difference in the game experience or not, rather than the term we use to apply to it.

"I think that's what people are looking for and they'll make their judgement as to whether that's working for them or not."

House har egentlig rett ettersom 4K ikke betyr stort når vi snakker om riktig terminologi for oppløsning. Kan det kalles spekulativt å utnytte et begrep som folk har lært seg å oppfatte som 2160p, eller burde forbrukeren selv holde orden på hva som er riktig?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake