Fjerner co-op på delt skjerm i For Honor

Tekst: Eirik Hyldbakk Furu
Publisert 2016-10-04

I forrige måned hadde For Honor en lukket alpha-test, og det viste seg at den ble Ubisoft sin mest populære noen sinne. Sjansen er derfor stor for at noen av dere fikk delta i den. Da sitter du kanskje igjen med noen inntrykk, og ønsker om endringer. Du er eventuelt ikke alene. Flerfoldige spillere har delt sine inntrykk med Ubisoft, og nå er utvikleren klar for å snakke om hvilke endringer de vil gjøre som følge av disse.

For det første viste det seg at mange ikke visste om enkelte mekanikker. Noen visste blant annet ikke om hvordan man skulle beskytte seg når man ble angrepet av flere fiender samtidig. Dette ønsker Ubisoft å gjøre noe med. De mener at grunnen var for dårlig opplæring og rotete menyer, noe de skal jobbe med frem til betaen starter.

Så har vi de uunngåelige problemene med ubalanserte karakterer. Særlig Orochi viste seg å være litt for sterk, noe de jobber med for å justere.

Samtidig jobber de med å forbedre utviklingssystemet. Alphatesten viste at vi nok fikk litt for mange belønninger, noe som fikk det til å føles litt for "billig" etter hvert. Ubisoft ønsker å belønne oss, men ikke så mye at det blir for mye. De jobber derfor med å finne en fin balanse.

Online-delen synes de gikk ganske bra, hvor "99% av alle spillere kom inn i kamper i løpet av 20 sekunder." Uheldigvis kan ikke det samme sies om filtreringen av spillere på ulike nivå. Spillere ble altfor ofte satt opp mot andre spillere med for lavt eller høyt nivå. Dette skal ikke være tilfellet i den ferdige utgaven.

Disse er hovedpunktene Ubisoft har gitt informasjon om, men de avslører også at det gjøres små endringer i både kart og figuranimasjoner for å skape en så god balanse som mulig.

Uheldigvis er det også noen dårlige nyheter. Ubisoft har nemlig bestemt seg for å droppe samarbeid på delt skjerm. De fant nemlig ut at de ikke klarte å spre utviklerne over så mange ulike moduser, og dermed måtte de prioritere de viktigste. Dermed kan du kun spille over nett med vennene dine.

Vi har også fått litt interessant statistikk fra alpha-testen. Her får vi blant annet se akkurat hvor populær Orochi var, hvor mange timer hver deltager spilte i gjennomsnitt, at en spiller hadde over 53 timer (vær så snill å husk på de viktige pausene, folkens), de mest populære modusene, og mye mer.

Hva syntes du om spillet i alphaen?

<bild></bild>

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake