PS4-utvikler: Du vil ikke kunne se at det ikke er 4K

Tekst: Tor Erik Dahl
Publisert 2016-10-05

Når Playstation 4 Pro slippes neste måned, er det kun noen få spill som vil tilby ekte 4K-oppløsning, eller 2160p, mens de fleste vil oppskalere for å gi en følelse av 4K.

Det er ikke alle som mener at forskjellen på disse oppløsningene er viktig, og blant dem finner vi José Herráez fra Tequila Works som jobber med det Playstation 4-eksklusive spillet Rime. Han påstår faktisk at de aller fleste av oss ikke vil kunne se forskjell. Her er hva han sier til GamingBolt:

"I think that [the difference between Scorpio's native 4K and PS4 Pro's upscaled 4K] won't be noticeable to the untrained eye. To the mass consumer, as a matter of speaking, I think it won't make a lot of difference. Of course, to the very technical customer, or one very into the latest technology, it will matter, definitely. But for the mass consumer - and that is where the money is - I don't think it will be that important."

Til Herráez sitt forsvar moderer han sitt eget utsagn etter hvert, men mannen som jobber indirekte for Playstation avslutter med å si at de fleste kundene ikke vil kunne se forskjell.

Hva synes du om praksisen ved å kalle noe 4K for å slippe å forholde seg til etablerte begreper for oppløsning?

Les mer og se skjermbilder på Gamereactor.no

Tilbake